Globebus Camp T to doskonały wybór dla poszukujących naprawdę kompaktowego samochodu kempingowego. Może on również stanowić alternatywę dla camper vana, oferując więcej miejsca i izolację odpowiednią dla warunków zimowych. Szerokość 220 cm, wysokość 273 cm i długość zaczynająca się już od 599 cm oznaczają, że modelem Globebus Camp T można wyruszyć w podróż poza utartymi szlakami. Kompaktowy Globebus Camp T sprawdzi się na krętych górskich drogach i wąskich miejskich uliczkach. Jednocześnie jednak jest to pełnoprawny samochód kempingowy z przestronnym wnętrzem i mnóstwem schowków. A dzięki grubej izolacji poradzi sobie doskonale nawet w niskich temperaturach. Jeśli regularnie podróżujesz zimą, dzięki opcjonalnemu pakietowi zimowemu Dethleffs możesz zmienić swój Globebus w pojazd profesjonalnie przygotowany do zimy.
W razie potrzeby kanapę można szybko przekształcić w dodatkowe miejsce do spania
Łóżka pojedyncze mają długość 201 lub 192 cm, dzięki czemu wyśpią się na nich również wysokie osoby. W razie potrzeby można je przebudować i stworzyć jedną, dużą przestrzeń do spania, zajmującą całą szerokość pojazdu.
Umieszczone poprzecznie łóżko podwójne rozpieszcza wymiarami 199 x 140 cm. Pod zabudową dachową znajdują się praktyczne siatki i gniazda do ładowania • T 1
Zdrowy sen zapewnia 7-strefowy materac z zimnej pianki o grubości 15 cm z materiału regulującego temperaturę.
Łazienka w podstawowym ustawieniu. Ścianka obrotowa przylega do ściany zewnętrznej, co pozwala oszczędzić miejsce i zapewnić swobodę ruchów.
Aby łazienkę przemienić w kabinę prysznicową, wystarczy zwolnić blokadę i obrócić ściankę w kierunku toalety.
Kabina prysznicowa. W połączeniu z wyłożonymi tworzywem sztucznym drzwiami przesuwnymi ścianka obrotowa tworzy kabinę prysznicową, która jest w pełni zabezpieczona przed wodą. To najlepszy sposób na wykorzystanie tej ograniczonej przestrzeni.
Paliwo Diesel
6-biegowa
When buying a motorhome, camper van or urban vehicle (hereafter: motorhome), it is particularly important to choose the right layout and an appealing design. In addition, weight also plays an essential role. Family, friends, optional equipment, accessories and baggage – space must be available for all of these. At the same time, there are legal and technical limits to the configuration and load. Every motorhome is designed for a certain weight, which may not be exceeded during driving. For motorhome buyers, this raises the question: How should I configure my vehicle to accommodate passengers, baggage and accessories according to my needs without the vehicle exceeding this maximum weight? In order to make this decision easier for you, we provide you below with a few tips that are particularly important when selecting your vehicle from our portfolio:
1. The technically permissible maximum laden mass…
… is a value set by the manufacturer which the vehicle may not exceed. Dethleffs specifies a layout-related upper limit for the vehicle, which can vary from layout to layout (e.g. 3,500 kg, 4,400 kg). You can find the corresponding specification for each layout in the technical data.
2. The mass in running order…
... consists – to put it simply – of the basic vehicle with standard equipment plus a standard weight of 75 kg for the driver. It is legally permissible and possible for the mass in running order of your vehicle to deviate from the nominal value stated in the sales documents. The permissible tolerance is ± 5 %. The permissible range in kilograms is given in brackets after the mass in running order. In order to provide you with full transparency regarding possible weight deviations, Dethleffs weighs each vehicle at the end of the line and informs your trade partner of your vehicle's weighing result for forwarding to you.
Detailed explanations on the subject of mass in running order can be found in the “Legal Information” section.
3. The permitted number of seats (including driver)…
… is determined by the manufacturer in what is referred to as the type-approval procedure. This results in what is referred to as the mass of the passengers. For this, a standard weight of 75 kg per passenger (without driver) is calculated.
Detailed explanations on the subject of mass of the passengers can be found in the “Legal Information” section.
4. The manufacturer-specified mass for optional equipment…
… is a value set by Dethleffs per layout for the maximum mass of optional equipment that can be ordered. This limit is intended to ensure that the minimum pay-mass, i.e. the legally prescribed free mass for baggage and retrofitted accessories, is actually available for the vehicle load capacity of the vehicles delivered by Dethleffs. If, in exceptional cases, the weighing at the end of the line nevertheless shows that the actual load capacity falls short of the minimum pay-mass due to a permissible weight deviation, we will check together with your trade partner and you whether we should, for example, increase the load capacity of the vehicle, reduce the number of seats or remove optional equipment before delivering the vehicle.
Detailed explanations on the subject of the effects of the tolerances on the minimum pay-mass and the payload can be found in the “Legal Information” section.
5. The additional weight of optional equipment and packages...
... increases the actual mass of the vehicle (= mass in running order plus selected optional equipment) and reduces the pay-mass. The specified value shows the additional weight compared to the standard equipment of the respective layout. The total weight of the selected packages and optional equipment must not exceed the manufacturer-specified mass for optional equipment.