Jasne meble tworzą przyjazną atmosferę i poczucie przestronności. Stonowany kolor sufitu sprzyja atmosferze hygge. (480 QLK)
Wszystkie modele c´joy ACTIVE mają duże okno w przedniej części. Można je szeroko uchylić i wpuścić do wnętrza pojazdu jeszcze więcej światła i powietrza. Jak wszystkie okna, jest wyposażone w roletę zaciemniającą i moskitierę.
Relaksujący sen i odpoczynek w wygodnym łóżku umieszczonym w poprzek, pod którym kryje się duży luk bagażowy • 480 QLK | Timor
W modelu 480 QLK podwójne łóżko piętrowe montowane jest seryjnie. Można również zamówić potrójne łóżko piętrowe.
Każde łóżko wyposażone jest w zabezpieczenie przed wypadnięciem oraz lampkę.
Seryjne 7-strefowe materace z zimnej pianki z dodatkową amortyzacją w postaci stelaży z listew drewnianych na wszystkich stałych łóżkach pojedynczych i podwójnych
Łazienki w c’joy ACTIVE są kompletnie wyposażone. Nowość stanowią elegancka czarna armatura i seryjna instalacja ciepłej wody • 480 QLK
W c’joy wszystkie łazienki są w pełni wyposażone w elektryczną toaletę, umywalkę, lustra i liczne schowki. Jest tu wszystko, co pozwoli świeżo rozpocząć dzień
Kompaktowa i praktyczna: kuchnia wyposażona w kuchenkę 3-palnikową, zlewozmywak ze stali nierdzewnej i pojemne schowki • 480 QLK
Mnóstwo miejsca do przechowywania oferuje duża szafka podsufitowa. Szuflada na sztućce wysuwa się na stabilnych szynach i oferuje naprawdę dużo miejsca. Podobnie jak dodatkowe półki w lodówce. Zmieści się tu wszystko, co potrzebne do przygotowania posiłków dla całej rodziny.
W wielu modelach zamontowano dużą lodówkę kompresorową o pojemności 131,5 l z zamrażalnikiem o pojemności 15 l • 480 QLK
W c´joy ACTIVE bardzo praktyczne są przesuwne okna w kuchni. Nawet jeśli wiatr otworzy drzwi wejściowe, nie uderzą one w otwarte okno. Tak jak na wszystkich oknach, również tutaj zamontowane są rolety zaciemniające i moskitiery.
When buying a motorhome, camper van or urban vehicle (hereafter: motorhome), it is particularly important to choose the right layout and an appealing design. In addition, weight also plays an essential role. Family, friends, optional equipment, accessories and baggage – space must be available for all of these. At the same time, there are legal and technical limits to the configuration and load. Every motorhome is designed for a certain weight, which may not be exceeded during driving. For motorhome buyers, this raises the question: How should I configure my vehicle to accommodate passengers, baggage and accessories according to my needs without the vehicle exceeding this maximum weight? In order to make this decision easier for you, we provide you below with a few tips that are particularly important when selecting your vehicle from our portfolio:
1. The technically permissible maximum laden mass…
… is a value set by the manufacturer which the vehicle may not exceed. Dethleffs specifies a layout-related upper limit for the vehicle, which can vary from layout to layout (e.g. 3,500 kg, 4,400 kg). You can find the corresponding specification for each layout in the technical data.
2. The mass in running order…
... consists – to put it simply – of the basic vehicle with standard equipment plus a standard weight of 75 kg for the driver. It is legally permissible and possible for the mass in running order of your vehicle to deviate from the nominal value stated in the sales documents. The permissible tolerance is ± 5 %. The permissible range in kilograms is given in brackets after the mass in running order. In order to provide you with full transparency regarding possible weight deviations, Dethleffs weighs each vehicle at the end of the line and informs your trade partner of your vehicle's weighing result for forwarding to you.
Detailed explanations on the subject of mass in running order can be found in the “Legal Information” section.
3. The permitted number of seats (including driver)…
… is determined by the manufacturer in what is referred to as the type-approval procedure. This results in what is referred to as the mass of the passengers. For this, a standard weight of 75 kg per passenger (without driver) is calculated.
Detailed explanations on the subject of mass of the passengers can be found in the “Legal Information” section.
4. The manufacturer-specified mass for optional equipment…
… is a value set by Dethleffs per layout for the maximum mass of optional equipment that can be ordered. This limit is intended to ensure that the minimum pay-mass, i.e. the legally prescribed free mass for baggage and retrofitted accessories, is actually available for the vehicle load capacity of the vehicles delivered by Dethleffs. If, in exceptional cases, the weighing at the end of the line nevertheless shows that the actual load capacity falls short of the minimum pay-mass due to a permissible weight deviation, we will check together with your trade partner and you whether we should, for example, increase the load capacity of the vehicle, reduce the number of seats or remove optional equipment before delivering the vehicle.
Detailed explanations on the subject of the effects of the tolerances on the minimum pay-mass and the payload can be found in the “Legal Information” section.
5. The additional weight of optional equipment and packages...
... increases the actual mass of the vehicle (= mass in running order plus selected optional equipment) and reduces the pay-mass. The specified value shows the additional weight compared to the standard equipment of the respective layout. The total weight of the selected packages and optional equipment must not exceed the manufacturer-specified mass for optional equipment.